We can't buy Royal Crystals!

This topic will have translation into English and Portuguese (brazilian) :grinning:

In English:

Hi, how are you?

My name is Rabanada, I’m part of the staff from the Lost Ark Brasil community on Facebook, a group with over 27k people, and I’m here on behalf of both Facebook and Discord communites regarding our dissatisfaction with the Lost Ark currencies prices in our region.
First of all, I’d like to show you some facts:

• 70% of the brazilian people have income of less than than two minimum wages (our BRL currency); (Source: 90% dos brasileiros ganham menos de R$ 3.500; veja seu lugar na lista )

• The most expensive Royal Crystal pack equals HALF of our minimum wage;

• The cheapest Royal Crystal pack is almost the same price as our “Cesta Básica” (Cesta Básica = set of various staple foods a person needs to live in a month such as rice, beans, oil, sugar, salt, flour, pasta, tomato sauce, coffee and milk);

• 238 Royal Crystal on South America server (02/25/2022 9:25AM GMT-3) equals 719 gold;

• 95 Blue Crystal on South America server (02/25/2022 9:25AM GMT-3) equals 720 gold;

All values above were taken from a trusted source and in-game. In comparison to North America and Europe communities, the brazilian currency has the highest value in terms of purchasing power in our country, directly affecting the purchase value of our market.
In Europe with 238 Royal Crystal you get 417 gold and with 95 Blue Crystal you get 351 gold (based on Europe server 02/25/2022 9:32AM GMT-3). Can you see the difference? Almost 300 Gold more paid for the same 95 Blue Crystal.

With that being said, I come here to ask for the regionalized value of the currency. I am aware it can cause issues, but Amazon itself did that with the game New World without trouble. I believe that being the same distributor there is a way for this to happen. An example for suggestion, regionalize Royal Crystal.

Currently, if you have 1000 Royal Crystal on the South America server and switch to the Europe server and create a character you will still have 1000 Royal Crystal. For example, by regionalizing Royal Crystal you could avoid it’s purchase by people with a more valued currency than Brazil.

To sum up, I belive that if the currency is regionalized many other people could invest in Lost Ark and could farm for the currency in-game.

In portuguese:

Olá, tudo bom?

Eu me chamo Rabanada, sou moderador da comunidade do Lost Ark Brasil no Facebook, um grupo com mais de 27 mil pessoas. Venho aqui em nome da comunidade tanto do Facebook quanto do Discord que possuímos para demonstrar insatisfação com o valor das moedas do Lost Ark na nossa região.

Primeiramente, gostaria de mostrar alguns fatos:

• 70% da população brasileira possui uma renda inferior a 2 salários mínimos (Fonte: 90% dos brasileiros ganham menos de R$ 3.500; veja seu lugar na lista );

• O pacote de Royal Crystal mais caro é igual a METADE do nosso salário mínimo;

• O valor do pacote mais barato de Royal Crystal é quase o mesmo valor de uma cesta básica (cesta basica é um conjunto de varios alimentos BÁSICOS que uma pessoa precisa para viver o mês) ;

• 238 Royal Crystal no servidor South America (25/02/20222 as 9:25am) é igual a 719 Gold;

• 95 blue crystal no servidor South America (25/02/20222 as 9:25am) é igual 720 Gold;

Os valores acima foram retirados de fontes confiáveis e do próprio jogo.
Em comparação com a comunidade Norte Americana e Europeia, a moeda brasileira possui o valor mais alto em termos de poder de compra em nosso país, afetando diretamente o valor de compra do nosso mercado.

Na Europa, com 238 royal crystal você consegue 417 gold e 95 blue crystal são apenas 351 gold (Com base no servidor europeu dia 25/02/2022 as 9:32). Você consegue ver a diferença? São quase 300 de Gold a mais pagos pelos mesmos 95 Blue Crystal.

Com isso, venho aqui pedir o valor regionalizado da moeda. Sei que pode levar a alguns problemas, porém a própria Amazon conseguiu regionalizar a moeda do jogo New World sem nenhum problema. Acredito que por ser a mesma distribuidora, consiga organizar para tudo ocorrer de maneira correta, Uma sugestão seria regionalizar o Royal Crystal.

Atualmente, ao entrar no servidor South America com 1000 Royal Crystal, se você trocar de servidor e criar um personagem no Servidor Europeu, você ainda terá 1000 Royal Crystal. Regionalizando o Royal Crystal, você evitaria a compra de Royal Crystal por pessoas com uma moeda mais valorizada que a do Brasil, por exemplo.

Enfim, acredito que se a moeda fosse regionalizada, muitas pessoas teriam a chance de investir no Lost Ark e até mesmo conseguir “farmar” a moeda dentro do jogo.

94 Likes

complicado os preços no BR :frowning:

5 Likes

Infelizmente, os preços estão altos demais, mesmo que eu queira não conseguiria investir no jogo nesses valores :frowning:

5 Likes

It’s really unfair. We can see that they didn’t recognize the economics and social situation of our region to put these prices.

8 Likes

O preço de blue crystal nos servidores SA vai alcançar em alguns meses o que o servidor coreano levou TRÊS ANOS pra chegar (1700g), R$100 nas skins mais básicas do jogo é um absurdo e nos dias de hoje não há desculpa pra não regionalizar os preços quando outros jogos com loja integrada na STEAM fazem. Se alguns itens na loja do jogo são cross-region então faça com que pra região SA não seja, dúvido que alguém reclame disso em troca de melhores preços.

5 Likes

Eu duvido muito que isso vai abaixar.

Se não me engano, jogos coreanos seguem a cotação do dolar pra poder vender as coisas. O preço só seria baixo CASO fosse vendido na steam, já que é a própria steam que faz a conversão pra deixar mais barato, ela não segue 1:1 com o dólar. (Aliás, não duvido nada que juntaram LA/BR em um servidor pq pensaram que falamos a mesma língua)

Quando grand chase foi lançado novamente na steam, o pessoal floodou e criaram um super tópico reclamando e nada aconteceu & feijoada (e a mesma coisa aconteceu com elsword).

No final, isso só vai abaixar de preço se muita pessoas, ou várias pessoas famosas falarem sobre.

2 Likes

The prices practiced here in Brazil really do not match our reality. I’ve always liked to spend on online games because I love to buy skins and the like, but with those prices unfortunately it’s not possible.

7 Likes

Esse jogo está com o mesmo problema de Apex Legends pra mim. Eu até gostaria de apoiar comprando algo, mas é tão caro que não vale a pena.

3 Likes

:sob::sob::sob:

3 Likes

Roxx already addressed this yesterday.

4 Likes

As someone who started a few days later after the game lunched, all I can say is that I pretty much just have to ignore all the shopping and trading gold for crystals part of the game, and pretend it doesn’t exist. I mean, why even bother? Everything is just too expensive and not worthy price wise.
Would I buy certain things if they were offered at a normal / afordable price range? Yes. Will I ever buy anything with the current prices? Nope, thank you very much.

Not sure if this topic will help at all the case, but letting this situation go unchecked just will make more people realise how things are and leave, giving less opportunities for those people to spent, because logically they aren’t gonna stay long. Specially new players.
Not to mention it opens a window for gold sellers with bots to provide cheaper solutions, since the game itself doesn’t help.
TL;DR.: you lose players that are potential future buyers and lose money to gold sellers / RMTs services unless you find a way to make it better.

3 Likes

@Roxx

3 Likes

@Roxx

2 Likes

Fora do normal esse valor para o Brasil, está muito caro mesmo fora de cogitação, espero que a equipe do Lost Ark veja nossa situação também.

4 Likes

Blizzard did this and lowered the prices for us. Steam did the same thing. Please help us

4 Likes
3 Likes

Mesmo assim, vamos torcer para ela olhar a nossa comunidade

2 Likes

hope the prices get low soon as possible.

3 Likes

Eu realmente quero investir R$ no jogo, mas atualmente o preço dos Cristais esta caro DEMAIS! Não e questão do custo, e sim do beneficio.
Eu gasto mensalmente em League of Legends, por exemplo, cerca de R$ 80,00. E eu vejo esse investimento se refletir dentro do jogo comprando MUITAS Skins, dentro e fora de promoções.
Mas no Lost Ark atual, por mais que eu tenha o valor para investir no jogo mensalmente também, simplesmente não compensa, pois com esse valor convertido em Gold eu não compro nem um simples CHAPEU no Market.

English Ver.:
I really want to invest R$ in the game, but currently the price of Crystals is TOO expensive! It’s not a matter of cost, but of benefit.
I spend monthly on League of Legends, for example, about R$ 80.00. And I see this investment reflected in the game by buying MANY Skins, in and out of promotions.
But in the current Lost Ark, as much as I have the value to invest in the game monthly too, it just doesn’t pay off, because with this value converted into Gold I don’t buy even a simple HAT on the Market.

3 Likes

I tottaly agree with you. It’s so much expensive for us to buy on the game. It’s not fair when already exists countries paying five less than us. And like you said, its already ruin the economic in the game, while in the others servers they paying like 200-300 gold we’re paying almost 800… of course if the price was regional, more people will buy it… I hope lost ark team take a good look on this, bc the game is awesome.

4 Likes